2. března 1963, žije v historii NBA jako den Wilt Chamberlain upustil 100 bodů. 2. března 2025 se k Big Dipper připojil další statistický Nugget.
Shoda mezi Oklahoma City Thunder a San Antonio Spurs skončil 146-1323 159. jedinečné konečné skóre v historii NBA a 14. v této sezoně. Nebo jinými slovy „Scorigami“.
Nedávný nárůst bodování NBA otevřel dveře pro bodové součty, které nikdy nebyly vidět v téměř 80leté historii ligy. Hakob Chalikyan se chtěl ujistit, že tyto faktoidy nezůstaly bez povšimnutí.
Chalikyan, inspirovaný účtem NFL Scorigami, spustil verzi NBA v září. Skóre 70 000 plus v historii NBA je uložena na webu, který vyvinul, Scorigaminba.com. Zahrnuje také součty z basketbalové asociace Ameriky, ligy, která existovala od roku 1946 do roku 1949, než se sloučila s Národní basketbalovou ligou, aby se stala NBA.
Účet x, Nba_scorigamipříspěvky skóre denně, spolu s tím, kolikrát se stal konkrétní výsledek a naposledy k němu došlo. The Boston Celtics, Portland Trail Blazers a Utah Jazz patří mezi franšízy, které sledují účet.
Chalikyan, 25, uvedl, že je snazší dosáhnout v NBA ve srovnání s NFL (který má 1 091). To ho vedlo k přemýšlení, zda by verze NBA byla populární. O více než 35 000 sledujících později je jasné fanoušky nepředvídatelných výsledků skóre, kteří nejsou vybíraví.
„Je to stále docela zábavná, protože jste mohli vidět … Různé období mají různé typy skóre,“ řekl Chalikyan ESPN. „Takže teď v době, kdy jsme, se skóre stává tak vysoko, kde právě uvidíte skóre, která se nikdy předtím nestala. Myslím, že je to stále docela zábavné, a myslím si, že to je to, co se lidem líbí.“
Původ Scorigami se datuje zpět do poloviny roku 2010. V rámci série s názvem „Chart Party“, Jon Bois z SB Nation’s Secret Base, představil tento termín v září 2014 a zpočátku jej napsal „Scoragami“.
„Scoragami je slovo, které jsem právě vynalezl, a odkazuje na akt a umění produkovat konečné skóre ve fotbalovém zápase, které se nikdy předtím nestalo,“ Bois napsal.
Bois, který neodpověděl na žádosti o pohovor, řekl ESPN Mina Kimes v a Funkce 2021 SportsCenter že po psaní příspěvku na něj lidé pomalu poukazují na neobvyklé skóre na sociálních médiích.
Dva roky po písemném díle to přivedl do video formuláře, analýza Graf skóre NFL a poukazuje na ty nejzajímavější. Dave Mattingly pak vytvořil a Twitter stránka v roce 2017 Vybaven robotem pro sledování všech skóre.
„Vzal jsem doslova víkend, postavil algoritmus, naučil jsem se Twitter v zákulisí (z) toho, co bych musel udělat, abych mohl zveřejnit tweety,“ on řekl Kimes. „A já jsem to jen dal a pak jsem si myslel, že to nikdo nikdy neuvidí.“
O osm let později se účet může pochlubit téměř 500 000 sledujícími a během sezóny NFL zřídí roh internetu pro zakořenění jedinečných skóre. An doprovodný web – Vyvinul Andrew Merriman- zahrnuje graf každého skóre v historii NFL. Účet a webové stránky X jsou oddělené od sebe navzájem a Bois.
Merriman a Mattingly vedli několik rozhovorů a Mattingly pomohl Merrimanovi s kousky jeho kódu. Merriman řekl, že s Boisem nikdy nemluvil, ale že by web neudělal bez Boisova původního videa.
„Je opravdu skvělé získat nové jedinečné skóre v jakémkoli sportu,“ řekl Merriman ESPN. „Takže verze NBA je stejně zajímavá jako cokoli jiného.“
Chalikyan věděl o NFL Scorigami a vždy přemýšlel, proč verze NBA neexistovala. Ačkoli se ostatní účty pokusily dát dohromady, Chalikyan si myslel, že to bude osobou, která by to udělala správně.
Tento proces začal zhruba před třemi lety, shromažďoval a ukládal data o každé hře v historii NBA. Řekl však, že není dostatečně kvalifikovaný, aby vytvořil web a zveřejnil jej.
To vedlo k tomu, že Scorigami zasáhl polici až do dalšího upozornění.
„Něco jsem z toho odešel několik let,“ řekl Chalikyan. „Ale letos v létě před začátkem sezóny jsem byl rád:“ Hej, teď jsem s tímto typem technologie docela dobrý, takže jsem se asi mohl jen vrátit a vzít tato data a vytvořit web, „ale pak jsem si uvědomil, že jsem ztratil všechna data.“
Chalikyan musel začít od nuly.
Napsal kód a nařídil jej, aby navštívil NBA.com pomocí API webu – programovacího rozhraní aplikací, což je „sada pravidel nebo protokolů, která umožňuje softwarovým aplikacím navzájem komunikovat při výměně dat, funkcí a funkčnosti,“ podle IBM – shromáždit data.
Ročně to proběhlo, tým týmem a vytáhl skóre, která byla poté uložena v soukromé databázi. Chalikyan to nazval „docela automatizovaným“ proces, který trval tři dny.
Jakmile měl data, přešel na budování webu.
Účet X brzy následoval, i když vznikl další problém – někdo na to porazil Chalikyan.
„Vlastně jsem si udělal účet a pak jsem viděl, že někdo jiný si vytvořil účet jako dva, tři týdny před tím,“ řekl. „A měli asi 18 000 následovníků a já jsem rád řekl:„ Co? ““
Ethan Peterson měl podobnou vizi. Inspirovaný účtem NFL se také rozhodl vytvořit verzi NBA. Původně doufal, že to zahájí ručně, než zjistí, jak automatizovat účet, což řekl, že nemá potřebné zkušenosti.
Peterson zveřejnil 16. září 2024, že byl spuštěn účet NBA Scorigami X. O deset dní později se Chalikyan natáhl a vysvětlil, že má stejný nápad a projekt, který má ukázat.
„Dostal jsem DM od Hakoba a řekl, že jeden také vytvořil, a chtěl spolupracovat,“ řekl Peterson ESPN. „A byl jsem rád:„ Hej, jo, to zní skvěle. S mým oznámením, že jsem se chystal spustit tento účet, by bylo úžasné, kdybychom mohli dostat svého robota, který jste vytvořili, abyste pomohli zveřejnit příspěvek na tomto účtu. ““
Když se k němu Chalikyan přiblížil, Peterson řekl, že si pomyslel: „No, mohu mu pomoci předvést tento kód, který vytvořil, protože tento účet již má tolik následovníků.“
Vítejte v NBA Scorigami!
Tento účet bude věnován sledování nových kombinací bodování v historii NBA, pravidelné sezóně a play -off.
V historii NBA bylo 3 004 jedinečných skóre, z nichž 27 přišlo v sezóně 2023-24! pic.twitter.com/rpb8bx2thm
– NBA Scorigami (@nba_scorigami_) 16. září 2024
Chalikyan má to, co Peterson řekl, je „zadní konec všeho“ – kódování, které je nezbytné pro databázi a automatizované vysílání. X má své vlastní API, které Chalikyan používá, takže do pěti minut po skončení hry, Bot automaticky zveřejňuje výsledek.
„Databáze, kterou mám … (Bot), k tomu jde. Kontroluje všechno, kolikrát se stalo skóre, a na základě toho, že se tweetuje, zda se to stalo dříve, kolikrát se to stalo,“ řekl.
S tímto typem procesu dochází k chybám, například když Bot zveřejnil skóre hry Rising Stars během víkendu této sezóny. „To mě zakončilo, ale dostali jsme to opravené,“ řekl Chalikyan.
Z tohoto důvodu Chalikyan a Peterson zkontrolují skóre a v případě potřeby je opravte ručně. Bot, databáze a web jsou plně synchronizovány a vytvářejí systém, který denně aktualizuje.
Na první pohled může být web NBA Scorigami ohromující sbírkou dat. Na stránce dominují rozptýlené tečky nakloněné barvami od jasně červené po ledovou modrou. Vlevo nahoře mohou uživatelé ročně filtrovat a prozkoumat, jak se změnilo bodování.
Přestože je identifikace fenoménu podle ERA obtížné, Chalikyan si všiml trendu, pokud jde o počet Scorigamis v sezóně.
„Je to trochu divné, že je tu tento prostřední bod, kdy bylo bodování také vysoké,“ řekl. „Vidím, že někdy dostaneme (a) Scorigami a mnoho vyšších skóre došlo, jednou nebo dvakrát předtím v roce 1980, skutečně přestupkem s vysokým tempem nebo tak něco. … Ale zdá se, že mnoho Scorigamis je rozhodně proto, že trestné činy se stávají tak dobrými a mnohem více.“
PACE je zde klíčové slovo. Je to odhad majetku za 48 minut, podle Reference basketbalu. Jednoduše řečeno, další přehrávané majetky znamená více skóre bodů. Některé z nejvyšších jedinečných skóre lze přímo připsat tempu.
Deset z nejvyšších průměrů tempo za sezónu se objevilo před sezónou 1986-87-sezóna 1973-74 zavede nejlepší místo na 107,8. Nejbližší sezónou v tomto století je kampaň 2019-20 za 100,3, dost dobrá na 16. na seznamu.
Pouze jeden z pěti NBA Scorigamis, který zahrnoval tým, který zaznamenal nejméně 170 bodů, se objevil v tomto století-176-175 Sacramento Kings vítězství nad La Clippers v roce 2023 Indiana Pacers přiblížil se této postavě 170 a porazil Washington Wizards 162-109 minulý měsíc pro další Scorigami.
Zatímco trendy tempo nekorelují přímo s novým jedinečným skóre, dávají týmům větší možnost prostoru, ve kterém oni může se stane. 30. března skončily dvě samostatné hry v novém konečném skóre, poprvé, ke kterému došlo od 14. dubna 2024.
První multiscorigami noc od 14. dubna 2024. pic.twitter.com/fjioycnxln
– NBA Scorigami (@nba_scorigami_) 31. března 2025
Scorigamis jednoduše přichází ve všech podobách a číslech.
Nejvyšší v historii ligy je zápas s trojnásobkem v roce 1983 mezi Detroit Pistons a Denver Nuggets To skončilo 186-184. Nejnižší se konal v roce 1950, kdy Fort Wayne Zollner Pistons porazil Minneapolis Lakers 19-18.
Scorigamis přidávají další vrstvu k tomu, co by bylo možné zpočátku interpretovat jako světské konečné skóre, a na první pohled by mohlo být obtížné identifikovat. Chalikyanova práce však poskytla způsob, jak se takové skóre naleznout – nové vrásky v historii NBA.
Stačí zkontrolovat 2. března 1963.
Konečné skóre 100-bodové hry Wilt? 169-147. Scorigami.