Videa se neustále pohybují přes vaše sociální zdroje: Boca Juniors fanoušci na pláži v Miami, zatímco Palmeiras Fanoušci rozsvítí Times Square. Slyšíte to také na stojanech a uvidíte to také ve scénách: Říční deska Fanoušci vycházejí z písní v Seattlu a Flamengo Příznivci řvoucí během představení jednotlivých hráčů.
The Světový pohár FIFA Club Může to být globální turnaj, ale ve Spojených státech se cítí nezaměnitelně jihoamerický.
Všech šest klubů Conmebol – výše uvedené kvarteto, plus Fluminense a Botafogo – se vyhnuly porážce v úvodních zápasech (tři výhry a tři losování), ale jihoamerické fanouškovské základny byly také nejmoubivější, ukázaly se v největších číslech a zasloužily si veškerou pozornost.
Nemělo by to být obrovské překvapení. Mnoho z jejich protějšků UEFA pokrčilo rameny s apatií na novém rozšiřovaném turnaji a zaznamenalo jeho nedostatek historie. Týmy z jiných regionů vypadají šťastně, že jsou tam, zaujaté masivními hrncemi z cen a dychtivě najít mezinárodní legitimitu. V Jižní Americe však tento turnaj poskytuje příležitost znovu zachytit některé z minulých sláv.
Fanoušci znají data ze srdce. Vidíte je na bannerech, slyšíte je v zpěvu a přečtěte si je v klubových publikacích.
Palmeiras v roce 1951 byl korunován šampióny Copa Rio po porážce Pěkný, Red Star Bělehrada Juventus. Byl to první mezikontinentální klubový turnaj s týmy z Evropy a Jižní Ameriky. V roce 1981 dominoval Flamengo Liverpool 3-0 v mezikontinentálním poháru, zápas s šampióny Copa Libertadores a Liga mistrů UEFA. River Plate udělal totéž v roce 1986 a překonal Rumunsko Steaua București.
„V roce 1950, Brazílie ztratil Světový pohár na Uruguaya byla to obrovská rána. 1951 to přinesl zpět a oslavoval to nejen Palmeiras, ale také příznivci dalších týmů, “řekl Paulo Roberto, vůdce americké kapitoly skupiny Palmeiras Group Mancha VerdeESPN. „Až dnes je to něco, co si ceníme, protože je to historie a vy nemůžete vymazat historii.“
Tyto mezinárodní trofeje jsou obrovskými zdroji hrdosti pro týmy v Jižní Americe, které je mají. Podobně účast na turnaji nyní známém jako Intercontinental Cup FIFA Vyskytuje se, kde poslední šampion každé konfederace soutěží v turnaji. Letos, Real Madrid Topped CONCACAF Pachuca 3-0 ve finále.
„Tento turnaj spojuje elitu globálního fotbalu a je ctí znovu vidět jméno řeky mezi předními postavami,“ řekl sekretářka River Plate Stefano Di Carlo. „Bude to naše potřetí účast na Světovém poháru klubu za posledních 10 let, což znovu potvrzuje náš status nejvyššího zástupce v regionu.“
Zatímco celý sextet týmů Conmebol by rád udělal historii tím, že opět vyhrál – a testování otevřenosti jejich soupeřů k oslavě titulu – pravděpodobnost, že šampion pochází z UEFA, jako tomu bylo v posledních 11násobku, kdy byl turnaj proveden v předchozím formátu.
Hospodářská realita současného ekosystému znamená, že jihoamerické kluby často rozdělují způsoby s jejich talentem brzy a přenášejí nejlepší hráče akademie, aby udržovali financování klubu a sledovali, jak jdou do hvězd pro velké evropské kluby.
„Hráči, kteří hráli v našem týmu, nyní hrají v Liverpoolu, Manchester Unitedatd., „řekl Juan Pablo Pacheco, vůdce River Plate Texas.“ Vidíme je s jasnými světly hraní v Evropě, ale zapomínáme, jaké to je hrát v Jižní Americe. Jsme touží hrát tyto týmy a ukazují, že je stále máme, i když naši nejlepší hráči přistěhovalují do Evropy. “
Hry však ne vždycky jdou podle skriptu. Benficaargentinské duo – Ángel di María a Nicolás Otamendi – ukončil Boca naděje na vítězství brzy s párem cílů 2-2 remíza v Miami. Di María, který skóroval z trestného místa, po zápase objasnil, že jeho gesto ruky nebylo omluvu fanouškům Boca, ale jednoduchým pozdravem pro jeho rodinu.
A rodina je vlákno, které to všechno prochází, dalším důvodem, proč turnaj na jihoamerických fanoušcích tolik záleží.
„Je to velmi zvláštní, zejména pro mě. Jdu se třemi generacemi, s mým otcem, který je velkým podporovatelem plamenga, a také mým nejstarším synem. Jsou to tři generace, že jsou Flamengo,“ řekl Renato Silva, fanoušek plamenga, který žil v USA, ale znovu žije v Rio de Janeiro a cestuje na turnaj. „Pro nás je to velmi důležité. Ty jsou vždy součástí rozhovorů ve společnosti. Myslím, že je to pro nás mnohem důležitější než evropské týmy.“
Všechny tyto faktory jsou důležité, ale na mistrovství světa v klubu je něco jiného, co by neměly být podceňovány těmi, kteří se snaží pochopit, proč se zdá, že se těmto šesti klubům stará mnohem víc než někteří z jejich nadějí CWC.
V USA žije a pracuje mnoho jihoamerických fanoušků, kteří stále drží krok se svým týmem, možná to ještě více sledují tento pocit domova, když jsou daleko. Vidíte tým ve vašem městě? Máte navštívit staré přátele, aby se podívali na zápasy na zářících stadionech? Je to párty.
„Pro nás to znamená hodně, kteří byli v zahraničí po dlouhou dobu,“ řekl Mariano Bossana, prezident konzulátu Boca Juniors ve Washingtonu, DC „Je to nejen potěšení a příležitost vidět, jak junioři hrající Boca, ale také zdroj hrdosti, aby konkurovali některým z nejuznávanějších týmů po celém světě.“
Pro kluby samozřejmě turnaj představuje turnaj nejen šanci příznivců, aby se dobře bavili nebo pro tým hledali pomstu na poli. Být na velké mezinárodní scéně je také obrovskou příležitostí, jak postavit svou značku před fanoušky po celém světě a je zásadní, aby tak učinila v USA, kde téměř každý tým – asijský, evropský, africký – sestavil aktivity, aby se spojili se stávajícími fanoušky a pokusili se vyhrát nové. Jihoamerické kluby však vystupovaly v měřítku i vášni.
To je částečně proto, že tradičně mnoho z nich ve srovnání s jejich evropskými protějšky udělalo málo, aby se pokusili dosáhnout nových trhů. Botafogo Má prostor poblíž Benátské pláže zvané Venice House, kde pořádá události, a příznivci se mohou upadnout, aby se pověsili a setkali se s ostatními fanoušky.
BOTAFOGO HOUSE EM EM VENICE BEACH Já É SUCESSO DENRO E FORA DE CAMPO! 🌴⚽
Em Parceria com a Secretaria de Turismo do rio de Janeiro ea turisrio, estamos promovendo os atrativos turísticos do nosso estado em plena copa do mundo de clubes da fia.
Turismo e futebol juntos, … pic.twitter.com/dzuyiftqhc
– Botafogo FR (@botafogo) 18. června 2025
„House Botafogo bude zvláštním místem k poctě všeho, co jsme zde vytvořili,“ uvedl generální ředitel Thairo Arruda ve svém prohlášení. „Chceme sdílet naši podstatu a ukázat všem, co to má být Botafogo.“
Kromě aktivací na místě se kluby také snaží oslovit nové příznivce online. Řeka spustili své kanály sociálních médií v anglickém jazyce Pod globálním deštníkem pod říční deskou těsně předtím, než se vydáte do USA na turnaj, který se otevřel s a 3-1 vítězství nad Urawa červené diamanty v úterý.
Je to klíčovou součástí strategie tohoto klubu pokračovat v přeměně nových fanoušků, protože klub pracuje prostřednictvím mnoha finančních otázek, s nimiž se musí kluby v Jižní Americe vypořádat s těmi, o které se evropské týmy podporovaly miliardáři nebo soukromý kapitál, nemusí se muset obávat.
„Internacionalizace River nemohla být jen cílem, musela to být výsledkem nedílného růstu. Od roku 2013 prošel klub hlubokou transformací. Zpravovali jsme náš roční příjem a přecházeli z 50 milionů dolarů na více než 180 milionů dolarů,“ řekl Di Carlo. „Cestou je, aby se řeka neustále rostla ve všech rozměrech, takže účast na mistrovství světa v klubu není bodem příchodu, ale spíše dalším krokem v trvalém projektu, který upevňuje řeku mezi velkými kluby světa.“
Je možné, že těchto šest týmů Conmebolu, již mezi pravomocemi v regionu, by mohly využít získané výhody, zvýšenou expozici a zkušenosti na poli, aby ještě více urychlily jejich růst. Jiné kluby, jistě, bojují za Libertadores za věčnou slávu, že jsou turnajovým šampionem, ale potenciální výlet na mistrovství světa v klubu a hotovostní příliv, který poskytuje, je bonus za nevýznamné částky.
Je to motivace, která posune mnohem více jihoamerických týmů vpřed. Ačkoli, jak se fanoušci týmů kvalifikovali pro první rozšířené vydání, jejich tým je prostě tady více než dost, aby vyjádřili své vzrušení a převzali turnaj.