Štědrý den her NBA je vždy dárkem, ale v posledních letech ve sváteční sezóně chybí určitá tradice: vánoční dresy.
Takže, co se stalo?
Odpověď je jednoduchá: Nike převzala NBA jednotná smlouva od Adidas v roce 2017 a nenavázal na slavnostní vzhled svého předchůdce.
Bach, humbug.
Navzdory své absenci nabízí Nike různé jednotné kombinace s jeho čtyři edice dresů: Association, Icon, City a Statement.
Rozhodnutí Nike nezabránilo fanouškům a hráčům v tom, aby vánoční oblečení chybělo.
Loni na Štědrý den, LeBron Jameskterý bude hrát o Vánocích už 18. sezónu v řadě, zavážil.
Tohle bylo úžasné!! 💨💨💨💨🙌🏾🙌🏾🙌🏾. Přál bych si, abychom měli vánoční uniformy v celé lize. Zajímalo by mě, proč to přestalo. 🤷🏾♂️ https://t.co/A73AF7Dnn0
— LeBron James (@KingJames) 24. prosince 2023
Nike se nenechala odradit Los Angeles Lakers hvězda prosba, nemá plán na návrat výstřelku.
„Líbí se nám sortiment, který nyní máme. Vyprávění, které jsme schopni vyprávět, je opravdu robustní,“ řekl Nike v roce 2021, podle Nicka DePauly.
Mezitím je zde přehled vzpomínek (nebo cukrové třtiny) na krátkodobé prázdninové soubory:
2008-11: Sněhové vločky
Vše začalo bílou sněhovou vločkou kolem loga na přední straně dresů týmů. Liga se také snažila uvádět týmy s primárně červenými a zelenými barvami.
2012: Velká barva
Toto monochromatické barevné schéma formálně představilo sváteční trend na 65. výročí Štědrého dne her NBA.
2013: Velké logo
Velké, vycentrované logo mělo být ústředním bodem vzhledu, ale většinu pozornosti nakonec přitáhly rukávy. Přestože byly uniformy o 26 % lehčí než tradiční dres NBA, hráči tvrdili, že jejich střelbu ovlivnila extra látka. Tričko dres se také objevil v Utkání hvězd.
Celkově vzato, tyto nebyly přijaty dobře NBA X, včetně Dallas Mavericks legenda Dirk Nowitzki.
Říkejte mi stará škola, ale tyhle dresy s rukávy jsou hrozné…..
— Dirk Nowitzki (@swish41) 25. prosince 2013
2014: Základ křestního jména
Poprvé v tomto trendu byla zadní část dresu hlavním prvkem. Křestní jména hráčů byla umístěna na panelu pod jejich čísly pro definující design tohoto vydání.
2015: Vánoční přání
Letošní dresy byly inspirovány blahopřáními se sezónním písmem s kurzívou. Tento design byl zdaleka nejoblíbenější z kolekce.
2016: Vánoční přání II
Styl byl tak populární, že se slavnostní písmo vrátilo na druhý – a poslední – rok.