Jak byly vyrobeny ikonické soupravy Mexika Jorge Campos

Pro kohokoli, kdo sleduje vydání Světový pohár FIFA, CONCACAF GOLD CUP nebo Copa América Během 90. let, Mexiko Brankář Jorge Campos vystoupil ze dvou důvodů: jeho extravagantní styl hry a jeho barevné, špičkové soupravy.

Campos získal globální slávu pro uniformy vyrobené na míru, které nosil v průběhu své třináctileté kariéry 129 cap s El Tri a v klubech v Liga MX a MLS.

Rodák z Acapulco byl před svým časem na poli i mimo něj s velkolepým způsobem, který hrál v brance nebo při útoku, a dresy, které kombinovaly jeho vášeň pro surfování s fotbalem.

„Vždycky se mi líbila konstrukční stránka věcí, marketing a všechno se to stalo velmi přirozeně,“ řekl Campos Bolavip Mexico. „Nikdy jsem nehledal něco jiného. Chtěl jsem se cítit pohodlně, nosit něco, co se mi líbilo, a to mi připomnělo surfování v Acapulco na pláži.“

Odkud pocházejí barevné návrhy souprav Campos? ESPN hovořil s Danielem Ríosem, který založil značku ACA Sport Apparel, aby vyprávěl příběh společnosti odpovědné za jedinečný vzhled legendárního brankáře.


Neon určený pro někoho jiného

Ačkoli Ríos byl spolutvůrcem honosných uniformy, které by Campos nakonec slavil, první okouzlující design měl být nošen jiným brankářem, který v té době hraje.

„Moje nejlepší karta v té době byl Adrián Chávez, protože byl brankářem pro Club Américaa já jsem pro něj navrhl uniformu s pouhými neonovými šitými, „řekl Ríos ESPN. Budou se mi smát. To nemohu nosit! ““

To nebyl problém pro Ríose, který provedl změny v Chávezově uniformě a poté se vydal na Pumaskde byl Campos na svém prvním ze tří bodů s klubem.

„Ukázal jsem oděv Jorge Campos, který nebyl vůbec zářivkový,“ řekl Ríos. „Viděl v mém kufru, že jsem měl jiné oděvy v neonu, takže je vytáhl a řekl:“ Budu je nosit. “ To byl začátek Neon s Jorge Camposem v podstatě růžový, žlutý a oranžový. “

Campos poté spolupracoval s Ríosem, aby vytvořil více přizpůsobené návrhy, včetně toho, co se stalo jeho vzorem ochranné známky. Brankář se zeptal na přidání diamantových tvarů do dresu.

„Takže jsem začal navrhovat v Acapulco a my jsme přišli s první uniformou, která měla pouze diamanty na hrudi,“ řekl Ríos. „Vypadalo to hrozně, abych byl upřímný.“

„Když jsem viděl Jorge Campos tady v Acapulco, využili jsme příležitost pořídit první fotografie s dresem, stále s vyšším límcem, což jsme s tím udělali později.“

Začal tedy Ríosovu „Titanic úkol“ poskytnout Camposovi dva nebo tři návrhy souprav, aby neparoval vzhled – to vše vyžadovalo schválení brankáře, jehož hvězda rychle rostla.

„Zvýšený límec je klasický Campos,“ ​​řekl Ríos. „Museli jsme si vyrobit jeden s vnitřní podšívkou, která udržuje košile neporušené, a použili jsme mnohem silnější materiál, aby se límec nikdy nehrozil.“

Pod límcem každého dresu bylo slovo „surfer“ s trochou palmy. Jeden rukáv svetru řekl „Acapulco“ a druhý „Campos“. Pokud jde o spodní polovinu, Ríos připisuje Camposovi – který nebyl fanouškem tradičních brankářských šortek – s pořízením polstrovaného tenisového modelu, který zahrnoval boční kapsy připevněné suchým zipem.

Práce zapojená do oblékání Campos byla únavná a komplikovaná, ale vyplatila se pro Ríos.

„Bylo těžké najít uniformu pro Jorge Campos pro každou hru, ale jeho sláva zjevně rostla a stala se naší volací kartou,“ řekl. „To, co potřeboval, bylo provedeno. Takto byla značka konsolidována.“

Řemeslné zpracování za sadami Campos ’90. let způsobilo, že vypadal jedinečný, ale nebylo to bez vtípků.

„Všechno to bylo šité. Jorge Campos by vždy zmínil váhu soupravy, zvláště když byla mokrá,“ řekl Ríos. „Tehdy, nejen kdokoli by mohl nést takovou uniformu. V dnešní době máme nové techniky; sublimační tisk přišel a odešel s aplikací.

„Dříve to byl kus po kousku. Byla to bolest.“

Značka, kterou Campos vzal na vrchol

Ríos založil ACA Sport v polovině 80. let v mexickém státě Guerrero. Na začátku se jednalo o jediný workshop se sídlem v suterénu hotelu Miami-tichý kolemjdoucí v růstu, poklesu a znovuzrození rodinné společnosti.

Byla to potřeba lepších souprav v mexickém Pacifickém regionu, která motivovala Ríos, aby zahájili to, co by se rozrostlo v globální značku. Kolem roku 1985 nemohl najít soupravy, které se mu v Acapulco líbilo pro amatérský fotbalový tým, který sponzoroval, takže je místo toho zadával pod svou vlastní značkou. Když tyto produkty nebyly učiněny k jeho spokojenosti, měl myšlenku zřídit vlastní dílnu.

„Workshop byl umístěn zde v Acapulco v areálu rodinného hotelu se spoustou půdy,“ řekl. „Stroj nebylo tak jednoduché; dostali jsme asi 20 řezacích strojů a všechno ostatní, co jsme potřebovali. Pracovali jsme s lidmi z Acapulca po dlouhou dobu, dokud značka rostla. Šli jsme do Mexico City, abychom zřídili další dílnu, protože jsme nemohli držet krok s výrobou a oba operovali současně.“

Původní značka byla sport, ale to nemohlo být zaregistrováno kvůli popisné povaze slova v angličtině. Jakmile byla značka ACA de Acapulco založena lokálně jako producent souprav brankářů, netrvalo dlouho, než osud zasáhl, přičemž Pumas a Campos poklesli na návštěvu, která by skončila uvedením ACA na globální scénu.

„Značka již existovala, ale ještě jsme neopustili Acapulco a my jsme začali navrhovat brankářské soupravy, což pro nás bylo velmi důležité,“ řekl Ríos. „Přišel čas, kdy jsem chtěl být v první divizi. Samozřejmě jsme nemohli přistát tým, protože to bylo příliš mnoho peněz, ale v té době byli brankáři k dispozici.“

Ríos požádal o povolení postavit své koncepty americkému Chávezovi, který se líbil to, co viděl a přijal návrh. Odtud ACA přistála Pablo Larios, Campos a Legendary Kolumbie Brankář René Higuita, mimo jiné.

„V první divizi hrálo 20 týmů a 10 nosilo můj oděv v roce, kdy jsme dorazili,“ řekl Ríos. „První finále ACA Sport bylo Cruz Azul Proti Américe (v letech 1988-89), s Pablo Lariosem a Adriánem Chávezem nosí značku. Zní to snadno, ale ty roky byla tvrdá práce. “

Uzavření a oživení podnikání

Poté, co dosáhl svého vrcholu se zavedenými trhy v USA, Japonsku, Francii a Nizozemsku, začal pokles ACA Sport v roce 1997, přičemž větší sponzoři týmu omezovali používání menších značek pro brankářské soupravy. Prodej drasticky klesl a ACA Sport přestal existovat.

„Dosáhli jsme vrcholu. Dosáhli jsme všeho, čeho jsme mohli dosáhnout, a pak jsme začali chodit z kopce,“ řekl Ríos. „Velké společnosti přišly a začaly od nás odnést naše brankáře a říkaly jim, že nemohou používat žádné jiné značky. Náš prodej poklesl a přišel okamžik, kdy jako takový již obchod nesplnil moje očekávání.“

To, co zůstalo pro Ríos po „hořkém“ zavření dveří dílny, byly stroje, textilie a vzory.

„Tak to zůstalo. Jednoho dne jsem to zavřel a už jsem to nikdy neotevřel. Nebyli jsme tam, kde jsem chtěl být, nemohl jsem si to dovolit a už jsme to nemohli udělat,“ řekl.

Pandemie Covid-19 přivedla Ríos a jeho pět dětí zpět pod úkryt hotelu Miami v roce 2020 s novou příležitostí. Podnikání pokračovalo v provozu kvůli rostoucí poptávce po obličeji a později vydělávala na rozmachu v poptávce po retro sportovním oblečení jako Raute Sport – “Raute„V němčině je„ kosočtvercový “kývnutí k Camposovým diamantovým vzorům.

„Podepsali jsme dohodu o spolupráci s Jorge Camposem v roce 2020, kdy byla spuštěna značka,“ řekl Christoper Ríos, Danielův syn. „S jeho podpisem jsme vytvořili pamětní vydání, stejně jako v 90. letech; jen jsme změnili látku, ale diamanty jsou šité a všechny jsme si udržovali.

„Našli jsme také poměrně zajímavý trh pro děti a Mexičany žijící v zahraničí, kteří hledají něco, co je identifikuje v cizí zemi. Představujeme také modernější produkty, ale udržujeme neonové barvy, které nás zastupují.“

Campos už není mladý brankář, který oslnil se svými úsporami a svými soupravami, ale 58-letý stále hrdě nosí své barevné dresy při každé sportovní akci, kterou je pozván k účasti. Ví, že jeho výtvory klesly ve fotbalové tradici.

Poznámka editorů: Toto je přeložená verze článku Publikoval ESPN Mexiko 20. března 2025

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Sázkové kanceláře
Chance

Dostupný je uvítací bonus 2 000 Kč a 200 Kč zdarma okamžitě po registraci.

MerkurXtip

200 Kč bonus za vklad 500 Kč a jedno protočení

Sazka Bet

Uvítací bonus 100 Kč za vklad alespoň 100 Kč a 400 Kč za potvrzení totožnosti

Fortuna

Noví zákazníci mohou získat vstupní bonus až 6000 Kč.

Tipsport

Získáte bonus až 50 000 Kč a navíc 300 Kč zdarma jen za registraci.