Amtrak je rušný na severovýchodě koridoru na mistrovství světa v roce 2026

Jako časné plány pro 2026 Světový pohár FIFA Sešli se, tři hostitelské oblasti na severovýchodě – Boston, New York/New Jersey a Philadelphia – viděly příležitost postavit se jako jeden megasit pro návštěvníky. Klíčovým kusem tohoto hřiště bylo, jak snadné je dostat se kamkoli podél severovýchodní koridoru od Amtraku.

S plánem je však jeden potenciální problém: Amtrak. S světovým pohárem mužů od června 2026 odborníci varují, že národní železniční systém, který již byl obtěžován poruchami a špinavou službou podél přetížené chodby, nemusí být na úkol.

„Do tohoto mixu na krátkou dobu přidáte miliony lidí a opravdu to rozdrtí kapacitu,“ řekl Jim Mathews, prezident a generální ředitel Asociace pro cestující, nezisková organizace, která obhajuje používání železnice.

Cestující si již dlouho stěžovali na občasné přeplnění, pomalé vlaky a hlavní zpoždění podél severovýchodního koridoru, elektrifikovaný hlavní roztahový a dojíždějící železniční systém o rozloze 457 kilometrů z Bostonu do Washingtonu, DC je to nejrušnější železniční systém ve Spojených státech, přičemž každý den je asi 750 000 cestujících v určité části koridoru. Jeho stopa zahrnuje 17 tunelů a 1 186 mostů, z nichž některé jsou starší než 100 let. Amtrak spravuje většinu chodby, poskytuje energii a odpovídá za údržbu zařízení a infrastruktury.

Dokonce i Amtrak uznává výzvy. Zpráva o profilu společnosti 2024 společnosti popisovala, jak se poptávka zvyšuje na severovýchodním koridoru, ale „jsme viděli snižování spolehlivosti, s téměř 10 procenty vlaků pozdě, zrušeny nebo ukončené.“

V květnu došlo k dobře propagovanému narušení služeb v chodbě a Červen 2024když klíčové vybavení selhalo v teplu. V prosinci vedly problémy s energií signálu ke zpoždění v New Yorku z New York’s Penn Station a mezi Washingtonem, DC a Bostonem byly zrušeny dva vysokorychlostní vlaky Acela. Minulý čtvrtek způsobil sestřelený elektrická vedení výpadek, který zastavil vlakovou službu Amtrak a Metro-North mezi New Yorkem a New Haven, Connecticut, který uvedl některé jezdce a nutí ostatní, aby našli alternativní dopravu.

„Udělali spoustu oprav a bylo mi řečeno, že toto léto by mělo být lepší než minulé léto. A doufám, že je to pravda,“ řekl Mathews. „Ale nikdo ti neřekne, že je to 100% pevné a všechno je v pořádku, protože to tak není.“

FIFA odhaduje, že 6,5 milionu lidí se zúčastní mistrovství světa ve Spojených státech, Mexiku a Kanadě. Kvalifikace probíhá pro pole, které bylo rozšířeno z 32 na 48 týmů. V USA budou tři severovýchodní stadiony hrát hostitele na 21 her po dobu pěti týdnů, včetně finále v New Jersey 19. července.

Amtrak Senior Public Relations Manager Jason Abrams se zeptal na obavy o světový pohár a řekl: „Amtrak poskytl dopravu pro hlavní veřejné akce, jako jsou Super Bowl, národní politické konvence a rozsáhlé koncerty.

Americká cestovní asociace Odhaduje 8,8% nárůst mezinárodních návštěvníků Spojených států v roce 2025 a nárůst o 8,9% v roce 2026. Místní organizátoři Světového poháru tvrdí, že jsou přesvědčeni, že Amtrak bude schopen zvládnout nárůst návštěvníků a uznávají, jak důležitá bude služba pro zkušenosti mnoha fanoušků.

„Dívám se na Amtraka jako na našeho našeho obrovského partnera a na životně důležitou složku,“ řekl Alex Lasry, generální ředitel hostitelského výboru New York/New Jersey. Kromě cestování do her a fanoušků řekl, že organizátoři očekávají, že návštěvníci cestují do Washingtonu, DC a Baltimore jako turisté. Řekl, že Amtrak bude pro návštěvníky z Evropy, Asie, Střední Ameriky a Jižní Ameriky „neuvěřitelně důležitý“, kde je cestování vlakem rozsáhlejší, spolehlivější a levnější.

„Měřítko, rozsah těchto věcí je tak velký, že je to jedna z těch bezkonkurenčních (událostí),“ řekl Lasry.

Meg Kane, generální ředitelka hostitelského výboru Philadelphie, uvedla, že její skupina se zaměřuje na vytvoření bezpečného a efektivního cestování pro návštěvníky a obyvatele.

„Amtrak je jádrem dopravního ekosystému severovýchodního koridoru a během předchozích mega-událostí sloužil jako silný a spolehlivý partner,“ řekl Kane. „Řešení možných obav o dopravu a úzkých míchách je pro Philadelphia Soccer 2026 nejvyšší prioritou a nadále spolupracujeme s federálními a státními agenturami a regionálními partnery, abychom zajistili, že naše město poskytuje zážitek pro všechny účastníky.“

Mike Loynd, generální ředitel FIFA Světového poháru Boston 2026, uvedl, že poskytování dopravy pro tisíce mezinárodních návštěvníků pro sedm zápasů mistrovství světa v oblasti Bostonu bude vyžadovat „bezprecedentní úroveň služeb“ od dopravních partnerů. Bostonské zápasy se mají hrát na Foxborough na stadionu Gillette – dočasně známé jako Bostonský stadion – což je asi 29 mil jihozápadně od Bostonu a slouží spíše MBTA, dojíždějící železniční trať než Amtrak.

„Nebudou se snažit pronajmout auto nutně a jít do her,“ řekl Mitch Warren, výkonný ředitel Northeast Corridor Commission, regionální skupiny, která zahrnuje zastoupení Amtraku, amerického ministerstva dopravy a států severovýchodního koridoru.

Mathews a další uvedli, že neschopnost modernizovat železniční cestování bude více než potenciální nepříjemnosti pro návštěvníky Světového poháru příští rok. Do Spojených států přijde další davy na letní olympijské hry 2028 v Los Angeles, mistrovství světa v ragby v roce 2031, světový pohár žen v ragby v roce 2033 a zimní olympijské hry 2034 v Salt Lake City.

„Byla by to událost showpiece, mezi mnoha, v tom, co je považováno za deset let mega-událostí přitahujících návštěvníky do Spojených států,“ řekl Matthews. „A protože jsme neprovedli investice, které jsme potřebovali, a protože se táhneme zpět na investice, které jsme právě začali dělat, ztrácíme příležitost ukázat světu, že můžeme být moderní dopravní zemí.“

I když je podle zákona o investicích do infrastruktury a pracovních míst v Biden Administration 2021, které byly rozpočtovány pro Amtrak, doručeny podle plánu, většina projektů nebude dokončena po dobu několika let, dlouho poté, co fanoušci Světového poháru opustí oblast. Například expanze klíčového „bodu sytiče“ na severovýchodní koridoru se neočekává, že bude dokončena až do roku 2038.

Rail Advocates uvedl, že problém není buď s Biden nebo současnými Trumpovými správami, je to s desetiletími kongresového nedostatečného financování, které zanechalo 100letý systém, který se snažil uspokojit i minimální poptávku. Amtrak v loňském roce nastavil záznamy o jezdci a očekává, že je letos znovu překoná, takže i za nejlepších okolností nemá systém téměř žádnou rozpětí pro chyby. Dalším neznámým je to, jak Trumpova administrativa, která ještě musí jmenovat stálého generálního ředitele pro Amtrak, zvládne přidělování fondů Amtrak, protože snižuje federální výdaje.

Yonah Freemark, který vede spravedlivé bydlení, využití půdy a studie dopravy pro Urban Institute Think Tank, uvedl, že Amtrakovým základním omezením je vybavení.

„Služba se mohla vrátit k pre-pandemickém záznamům z hlediska jezdce,“ řekl Freemark, „ale v tomto okamžiku je velmi běžné mít vlaky, které jsou každý den na Amtraku na severovýchodní koridoru.“

Pokud jde o ubytování davů na mistrovství světa, Freemark řekl, že jediným řešením je provozovat více a/nebo delší vlaky, které by se dalo řešit novou flotilou vysokorychlostních vlaků Acela, které Amtrak plánuje přivést do provozu od tohoto měsíce.

„Tyto vlaky mají na nich více křesel než současné vlaky, takže to bude docela prospěšné,“ řekl Freemark.

Podle Amtraku, Na „NextGen“ Acelas bude o 37% více sedadel na vlak, než na aktuálních vlacích „Firstgen“ Acela. Amtrak měl až 20 vlaků Acela a plánuje zvýšit flotilu na 28, v rámci investice 2,45 miliardy dolarů na modernizaci vlakových služeb na severovýchodní koridoru. Úředníci Amtraku uvedli, že nemohou říci, kolik vlaků Acela bude včas včas na mistrovství světa.

Ceny pro rychlejší vlaky Acela jsou výrazně vyšší než pro standardní regionální vlaky na severovýchodě a někdy jsou stejně nebo více než letecké cestování.

John Robert Smith, předseda přepravy pro Ameriku a bývalý člen představenstva Amtrak (1998-2003) a předseda (2001-2003), uvedl, že pro koridor neexistuje „tajemství potřeby infrastruktury a že Kongres bude mít obtížná rozhodnutí, protože oprávnění a přiměřeni prostředky na nadcházející rok.

„To by mělo být jeden z těch problémů, které berou velmi vážně, aby se ujistili, že sloužící města mají příležitost pro další návštěvníky bezproblémovým způsobem,“ řekl Smith. „Amtrak v tomto konkrétním případě může ve skutečnosti velmi snadno poskytnout vhodné financování.“

Smith citoval zpoždění a zrušení loni v létě kvůli stavu domova – křivka vytvořená drátem podporujícím vlaky shora. V letním teplu se kovové dráty v trojnásobných systémech rozšiřují, což vede k ochablým drátům, které se mohou zamotat pomocí Pantografu, který podle NJTransit.com přitahuje elektřinu do vlaku. Smith poznamenal, že zápasy Světového poháru jsou naplánovány od června do července, druhá polovina mezi některými tradičně teplejšími dny na severovýchodě.

Amtrak oznámil, že letos v létě plánuje řešit problémy se strategicky načasovanými inspekcemi a inspekcemi vrtulníku v troskách a dalších elektrických signálních systémech.

„Od června 2024 dokončil Amtrak zhruba 9 500 dalších náhrad hardwaru,“ řekl Abrams, mluvčí Amtrak, „a pokračuje v krátkodobé a dlouhodobé vylepšení naší infrastruktury.“

Jedna výzva pro Organizátoři jsou potíže s plánováním před 5. prosincem, kdy FIFA bude držet losování, které určuje, kde hraje 48 týmů. Některé země s větší pravděpodobností přitahují návštěvníky než jiné a dokonce ani někteří domácí fanoušci nezačnou přemýšlet o cestovních plánech, dokud nebude remíza dokončena.

„Někteří lidé říkají:„ Chci se jen zúčastnit hry Světového poháru, “řekl Mike Blanklemeyer, cestovní ředitel pro skupinu fanoušků Sons of Ben ve Philadelphii. „A pak jsou někteří lidé jako:“ Nic neplánuji. “ … Pokud se kresba ještě nestala, mohla by se uvíznout vidět hru, o kterou se nestarají. “

Hostitelský výbor New York/New Jersey se pravidelně setkává s Amtrakem a dalšími úředníky dopravy a plánuje spustit simulace, aby se připravily na potenciální služby nebo bezpečnostní problémy během poháru.

Asked what concerns he has about Amtrak service, Lasry said: „I don’t know if I’d say I have any concerns, but I think it’s just continuing to work with everyone on ensuring that we all are wide-eyed about what’s coming here and about the expectations we have, the expectations that fans have, and let’s not forget our local population, right? They still need to get around. They still need to be able to get to work and not be inconvenienced. I think it’s kind of having a global plan, A proto je hezké, že máme (rok) plánovat. “

Jako sám dlouholetý uživatel Amtrak – Lasry je rodný New Yorker, který navštěvoval Pennsylvánii University – uvedl, že jakékoli problémy by měly být zvládnutelné.

„Na konci dne to není komplikovaná věc, že? Provozujeme vlaky každý den a jednáme s lidmi, kteří se musí každý den dostat a vypínat. Takže nyní se s tím vypořádáme s tím jen rozšířenou službou a více lidí,“ řekl. „Jsem si vědom toho, kde se věci mají pokazit, je jen kvůli nedostatku komunikace.“

Lasry je přesvědčen, že to bude fungovat, že Amtrak bude moci tuto práci dokončit, když příliv jezdců zasáhne severovýchod za rok.

„Neexistuje žádná jiná možnost, že?“ řekl.

Tento příběh ohlásil a napsal ESPN TJ Quinn, Anthony Olivieri a Maria Lawson.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Sázkové kanceláře
Chance

Dostupný je uvítací bonus 2 000 Kč a 200 Kč zdarma okamžitě po registraci.

MerkurXtip

200 Kč bonus za vklad 500 Kč a jedno protočení

Sazka Bet

Uvítací bonus 100 Kč za vklad alespoň 100 Kč a 400 Kč za potvrzení totožnosti

Fortuna

Noví zákazníci mohou získat vstupní bonus až 6000 Kč.

Tipsport

Získáte bonus až 50 000 Kč a navíc 300 Kč zdarma jen za registraci.